-
08
srp 2016
4 tipy, jak se stát oblíbeným řečníkem
Oblíbenost není měřitelnou hodnotou, ale odrazem vašeho charismatu a schopnosti komunikovat s ostatními. Nezáleží na tom, jestli pracujete z domova nebo docházíte do pravidelného zaměstnání, každý se se svými potencionálními klienty dostává do osobního kontaktu a právě na přístupu a způsobu projevu se staví základy vaší oblíbenosti. Předložíme vám celkem 6 rad, které se sice mohou zdát banálními, ale jejich dodržováním si v jediném okamžiku můžete změnit život.
Projevte zájem o druhé
Naučte se lépe poslouchat potřeby druhých a nestavte své portfólio pouze na důsledném představování a obhajování své podnikatelské strategie. Tuto zásadu však nezneužívejte a vneste jí do svého projevu s patřičnou upřímností.
Nechovejte se tak pouze ke svým klientům či budoucím obchodním partnerům, ale ke všem, na které ve svém běžném životě narazíte. Trénujte svou povahu a staňte se lepšími lidmi. Oblíbenost na sebe nenechá dlouho čekat. Hlavním představitelem tohoto chování se stal například americký prezident Theodor Roosevelt, který neměl problém být ke svému služebnictvu vždy přívětivý.
Nezapomeňte na úsměv
Pamatujte, že úsměv je tou nejsilnější charismatickou zbraní každého z nás. Nic nestojí a přes to vám napomůže otevírat i ty nejrezivější dveře k vysněným cílům. Je dokázáno, že usměvavý lidé mnohem lépe prodávají. Každý raději navštíví ochotný a dobře naladěný personál než ty, kteří sedí na židli s nepříjemným pohledem. Nejefektivnějším úsměvem se stává ten, který je navíc i slyšet, proto se nebojte při telefoniím hovoru tu a tam trochu pousmát. Člověk na druhé straně se tak dostane do mnohem větší pohody a lépe se mu bude s vámi komunikovat. Sami si to vyzkoušejte v osobním životě a uvidíte, jak je tento návyk účinný.
Používejte při komunikaci křestní jméno
Každému zní jeho vlastní jméno příjemně. Jedná se o přesné označení osoby a člověk po zaslechnutí svého jména zpozorní a mnohem lépe se otevře vašemu nápadu. Oslovení patří mezi nejzásadnější projevy náklonnosti a upřímného jednání. Při představení si jméno dobře zapamatujte, není totiž nic horšího, než jeho pozdější zkomolení. V takovém případě se nad probíhající obchodní transakcí uzavřou nebesa.
Mluvte jen o tom, co zajímá druhé
Necháváte se příliš často unášet tokem svých myšlenek a vytváříte sáhodlouhé projevy, které se s dialogu přehoupnou v monolog? Zaděláváte si tak na nemalý problém. Změňte svůj přístup a na rozhovor s druhým se řádně připravte. Prozkoumejte oblast jeho zájmu a vytvořte ideální podmínky k diskuzi o věci, která je v zájmu protistrany. Váš společník se stane v takové inscenaci příjemněji naladěný a navíc se vám výrazněji otevře.