5 nejdůležitějších nástrojů pro úspěšně vedený brand

Brand by se dal vyjádřit jako veřejné vnímání značky. Pokud se společnost rozhodne strkat před reklamacemi hlavu do písku a neodpovídat na maily, stanou se obětí brandu z opačné strany. Pověst seriózního podnikatele si je třeba tak trochu vydobýt, ale pakliže víte, kde přitlačit a od čeho upustit, půjde to samo.

 

Efektivita a úspěšnost brandu je pak závislá na mnoha faktorech od způsobu prezentace, vystupování, řešení problémů, poskytování služeb až po úroveň kvality nabízeného produktu. To vše se podepisuje na celkové hodnotě brandu a jak se jednou zapíšete, tak se na vás bude pohlížet. V tomto článku se podíváme na 5 nejdůležitějších nástrojů, bez kterých by se branding a tím ani vaše společnost neobejde.

Branding plán

Ještě před tím, než se představíte širší veřejnosti, usaďte se a podrobně si naplánujte svou roli. V jakém oblečení budete vystupovat, co budete říkat za hesla, jaký tón zvolíte a čím se pokusíte přesvědčit o své nenahraditelnosti nebo výjimečnosti?

 Vytvořte si plán a držte se jej. Skvělý branding má například bankovní společnost Airbank se svými reklamními spoty dobrý a špatný bankéř. Reklama se neustále obměňuje, ale základ věci zůstává. Téměř každý občan si pak při vyslovení banky Airbank vzpomene na vtipné spoty - aneb i banku můžete mít rádi.

Blogování je základem komunikace

Posilte svůj brand o psané slovo a poskytněte svým klientům další přidanou hodnotu blogováním. Textový a vizuální obsah nemusí být tradičním článkem, doplněným o fotografie z freebank, ale prostorem pro originální kreativitu. Zaměřte se třeba na kinografiku, animace, gify nebo infografiku. Za pomocí těchto nástrojů pak lze oslovit koncového návštěvníka mnohem intenzivněji, než je tomu přes výhradně psané slovo.

Online prezentace a jejich účinnost

Stanete se majitelem nových webových stránek, které se mohou pochlubit slušnou počáteční investicí do moderních aplikací a nástrojů. Vše je dotažené do posledního detailu. Teď si pěkně sedneme a budeme čekat na zástupy klientů. Jaké zklamání, když ani po roce se na váš web nepodívá více jak 100 unikátních návštěvníků denně.

Dávejte o sobě vědět za pomocí online prezentací. Za pouhých 80 Kč denně se pak tato prezentace dá vyvěsit na Facebook. Velká šance se dostat do hledáčků butonů sdílet. Vytvořte něco neotřelého a vyvolejte v lidech chuť se o to podělit.

Souteživost nade vše

Buďte aktivní na všech frontách a vrhněte se na veškeré osvědčené postupy zviditelňující vaší myšlenku. Pořádání soutěží je skvělou formou, jak se dostat do podvědomí další skupiny potencionálních klientů, kteří se o vás nedozvěděli z reklamy, blogu nebo dalších intervencí. Soutěže působí velkoryse a navyšují brand, aniž by bylo třeba vynaložit výraznější úsilí. Ve své podstatě dáváte najevo, že chcete jednomu z mnoha udělat radost, aniž by se za to něco požadovalo.

Neschovávejte svou tvář

Navštivte libovolný e-projekt a podívejte se na kontakty nebo nahlédněte do rubriky O nás a pak se vraťte k nám. Také jste se staly svědky antibrandingu, což je důsledkem anonymity majitelů? V kontaktech naleznete spojení v podobě firemního telefonu fungujícího jen ve všední dny od do a mailovou adresu spjatou s projektem.

Chybí tváře, osobní kontakt a seznámení se s životními příběhy daných lidí, proto vám doporučujeme, nebojte se za své produkty nebo služby postavit a běžte se svou kůží na trh. Lidé budou více věřit tváři, která je skutečná, než hlasu na druhé straně aparátu.