-
28
pro 2018
Nákup zboží z Číny ve velkém - co pak?
Dnes se pokusíme rozebrat takový evergreen snad nás všech. Sice již doba, kdy z Číny uměl dovést zboží jen málokdo je ta tam a zboží umí dovéz prakticky každý. S však nastává několik otázek.
Nejprve zboží, potom odbyt nebo naopak?
To si málokdo ještě před pár lety neuvědomoval. Prostě nakoupil zboží z Číny, čím víc, tím líp, lepší cena. Tak se stává, že máte sice 100 000 kusů super produktu, ale jak je dostat do oběhu? Je to stejné, jako když nakoupíte jablka nebo jogurty v Kauflandu v akci. Je to sice výhodné, koupíte hned čtyři přpravky, ale sníte reálně dvě jablka a zbytek vyhodíte. Takže na jednoum jablku jste ušetřili 10 korun, celkově jste ale 2000 mínus, protože vám mezitím jablka shnila. A tak máte plný sklad, pár kousků prodáte online, pár ofline, ale stále jste v mínusu a zjišťujete, že toho máte moc, zato výhodně. Proto je důležité mít pro zboží nejprvě odběratele, nejlépe po předchozím průzkumu trhu a poté se pustit do nákupu ve velkém stylu.
Jaké zboží v Číně koupit?
S ohledem na předchozí odstavec to musí být zboží, které vám vydrží i v případě, že se zboží nezbavíte a musíte je držet třeba i několik let. Proto žádné gumičky, plastové pytlíčky, nic s bateriemi které zoxidují atd. No a jaký zvolit artikl? No přece děti. To je asi třetí nejvíce vydělečné odvětví a na vaší vynalézavosti a důvtipu jak co nejvíce děti " oblbnout " a dostat tak rodiče do pasti, ze které se jen těžko dostávají ven.
Zjistěte si, jestli nevynalézáte kolo
V zahraničí uvidíte skvělý artikl, všichni po něm šílí. No dobrá, ihned kontaktujete svého zástupce v číně, kontejnery se plní, nakládají na lodě, uplynepár měsícu a vysněný, zaručeně Top seller je u vás ve skladu. Ejhle. V ČR ho niko nechce. Máte několik možností. Investovat ohromnou sumu do reklamy aq propagace a ze zboží i u nás udělat best seller. Ale máte ještě po takovém nákupu dostatek kapitálu? Druhá možnost, zkoušet internetový obchod, aukro, slevomaty, facebook a atd. Před tím ale opět stojí velký marketing, velké peníze. Takže mnohdy zboží končí ve skladu, tam si stárne a občas něco někde prodáte. Ve finále jste mínus.
Offline nebo online?
Takže máme naskladněno, zaručený zázrak, ale je jisté, že se bude prodávat na internetu a internetový marketing nebude dražší, než opravdový příjem? Jistě, je mnoho agentur, které vám zaručeně pomohou, ale jde o vaše peníze, ne o jejich. Existuje mezi dětmi stará zásada, má to jeden, musí to mít i druhý. Zapřemýšlejte, nevyplatí se vám zboží prodávat ve stánku v kempu, kde se za hodinu otočí 50 maminek dítětem, které chce balonek na gumičce za 80,-Kč s marží 70,- Kč? Bez poštovného, bez marketingu, prostě virálek.
Obchodní zástupce
Jistě jste někdy přemýšleli nad tím, jestli si neplatit obchoďáka. Nějaký fix + provize. Je to fajn, většinou to funguje, máte-li štěstí a trefíte toho pravého. Opravdový "master" mezi obchoďáky ale ja tak drahá záležitost na kterou vám po super nákupu z Číny musí ještě něco na firemním účtě zbýt. Pak se můžete dostat do zajímavých čísel.
Slovo závěrem: Uvědomte si, jestli jste dobří v dovozu, vývozu, marketingu, online či offline prodeji. Nikdy nebudete dlouhodobě dobří ve všem. A radíme vám, nepokoušejte se všechny funkce zastávat sami.