• Previous
  • Next
  • Crypto a finance

7 tipů pro vybudování silné značky

Hledíte na zavedené značky a jejich silnou hierarchii jako na posvátný symbol dobře vedené marketingové strategie? Věřte, že za vybudování opravdu silné značky stojí roky tvrdé práce a soustavné snahy dotáhnout všechny věci do posledního detailu. Nestačí mít jen dobrý nápad, musíte být vidět, slyšet a když se pohnete z místa, musí se doslova hýbnout zem. Značka je silným nástrojem a zároveň i vizitkou vašeho marketingu. V tomto článku jsme pro vás připravili 8 tipů, jak zapracovat na síle vaší značky.

Za každou cenu musíte být odlišní

Pokud přicházíte s tuctovým nápadem, prodáváte okoukané zboží, nabízíte již profláknuté služby a kopírujete u své konkurence, nikdy se o vaší značce nikde mluvit nebude. Za úspěchem budování silného portfólia samozřejmě stojí schopnost se odlišit od svých protivníků, to je tou nejdůležitější zbraní. Pokud vezme vaše kanceláře povodeň, opětovně se postavíte na nohy a pronajmete si prostory jiné. Značku vám voda nevezme ani oheň nespálí.

Podnikání založené na důvěře

V dnešním světě, kdy se díky technologiím dostaneme k informacím na druhé straně světa během několika okamžiků je budování si důvěry mnohem důležitější, než tomu bylo kdykoliv před tím. Jakmile začnete své klienty podvádět nebo zasejete semínko pochyb, věřte tomu, že se o tom dozví hodně lidí. Zhrzený zákazník má stejnou moc vás poškodit, jako spokojený klient přivést další zájemce.

Mějte svou vizi

Postavte se před zrcadlem a zkuste sami sobě vysvětlit, proč byste měli svou společnost navštívit nebo využít jejich služeb. Máte něco, co jiní nemají? Děláte věci rychleji, levněji? Zamyslete se nad svou značkou, zda má opravdu co nabídnout a sestavte si osnovu svých výhod, vymyslete k tomu trefný slogan a s touto vizí běžte své klienty oslovit. Nespouštějte webovou prezentaci dříve, než si budete skutečně jistí, že právě vaše služby mají smysl.

Využijte svého klienta v dobrém slova smyslu

Budování silného brandingu není jen o spuštění opony a následném ukrytí před zraky přísedících. Zůstaňte na jevišti a poskytujte svým divákům cenné informace, klidně jim něco nabídněte, co je překvapí. Buďte nápadití a originální. Takový přístup pak vyvolá mnohem větší diskuze, určitě se zapojte do sociálních sítí, kde pak takové překvapivé momenty mohou být sdíleny i s ostatními přáteli vašich fanoušků. Spokojený a zároveň informovaný zákazník je tím nejlevnějším marketingovým nástrojem.

Budování značky není jen vaše starost

Ještě před tím, než se pustíte do budování značky, musíte si uvědomit, že se na této operaci podílí úplně všichni členové společnosti Dokonce i uklízečka zaměstnaná na poloviční úvazek. Mnohem lépe bude v recepční hale vypadat osoba oblečená do slušivého firemního oblečení, než žena v otrhaném oblečení. Marketing tak vytváří prakticky každý, kdo je pod vaší značkou zapsán jako zaměstnanec.

První kontakt

Síla značky je rovněž o prvním kontaktu s vaší společností a teď zrovna nemáme na mysli reklamní spot nebo emailovou zprávu v podobě newsletteru, ale opravdový reálný první kontakt. Zamyslete se nad místy, kde zákazníky přichází s vaší značkou úplně do prvního střetnutí. Je to recepce, prodavač, parkoviště, vstupní hala. Zapracujte na těchto segmentech a vložte do nich trochu více a snažte se tyto okamžiky vyladit.

Efektivita a fokus

Je nám jasné, že se budete snažit vyhovět všem, nastavte však svůj marketing především na 20 % svých zákazníků. Právě tento počet bude stát za 80 % vašich výdělků. Udělejte si seznam a pokuste se na něj dostat ty nejváženější klienty, pro které buďte oporou. Zakázku se pokuste dodělat o několik dnů dříve a dokažte svým pravidelným odběratelům, že umíte zapracovat.