-
31
říj 2016
5 neskutečných chyb v popiscích, které vám odhánějí klienty
Myslíte si, že napsat skutečně kvalitní popisek k produktu na vašem internetovém obchodu je snadnou záležitostí a hravě jí zvládne samozvaný textař po pěti koruně za kus? Možná si na počátku spolupráce zatleskáte, jak rychle a levně jste sehnali textaře, který vám přislíbil vyhotovení celé tisícovky popisků za pouhých 5 tisíc.
V konečném důsledku však dostanete neohrabaný strojově působící projev bez jakéhokoliv prodejního účinku. V drtivé většině případů se stále setkáváme s produktovými texty plných chyb a jak jste na tom vy? Nechali jste si udělat popisky od zkušených odborníků nebo od studenta na koleni? To pochopíte po odhalení 5 nejhorších chyb, jejichž působení klienty doslova odhání ke konkurenci.
Tohle všechno tohle zařízení umí
Potencionální zákazník se nechce prohrabovat podrobným technickým popisem produktu, dokonce ho ani nezajímají přesná čísla ohledně jednotlivých specifikací. Pište věcně a rovnou své karty vyložte na stůl, za žádných okolností se neskrývejte za tuctovými výrazy, které naleznete snad na každém webu v podobě - nadstandardní výkon, dlouhá životnost a bezproblémová manipulace.
Zaměřte se spíše na to, proč by měl zákazník tuhle hračku, pomůcku nebo příslušenství kupovat? Jaké z toho pro něj plynou benefity? Teprve až na konec tohoto přesvědčivého textu o nezbytnosti daného sortimentu vložte technické údaje.
Nesmyslné bláboly alias omáčka levného copywritera
Najmete si levného copywritera a on vám ve své podstatě vytvoří celkem čtivé texty bez jakékoliv přidané hodnoty. O výkonném bouracím kladivu se toho dá opravdu napsat více jak jedna stránka A4 a přece jen budete mít po přečtení pocit, že o bouracím kladivu vůbec nečtete. Vyvarujte se příliš frekventovaných slov a mluvte k věci, buďte přímý. Mluvte na rovinu a určitě své texty nezdobte slovy jako je nejkvalitnější, nejlepší, nejhonosnější, nejluxusnější.
Adjektivum jako injekce od zlobivé sestry
Je sice pravdou, že přídavná slova využíváme k lepšímu popisu dané věci, nesmí se to s nimi však přehánět. Přídavná jména jsou v zásadě celkem přínosná, tedy za předpokladu, že s nimi umí váš pisatel dobře naložit. Jakmile začne být popisek po adjektivní stránce přesycen, čtenář se v takovém textu velmi jednoduše ztratí. Velký počet adjektiv v několika větách jdoucích po sobě čtenáře ruší a zpomalují ho ve čtení.
Žádný příběh? To je teda pěkná nuda
Popisek produktu bez citlivě zvoleného příběhu? A čeho se tedy má váš čtenář chytit? V případě, že produkt nevyvolává potřebnou představivost, nedokáže ani prodat a bude jen na vlas stejný, jako u konkurence. Nejhorší to bývá v oblasti pracovního nářadí, zde se popisky svou hodnotou nedostanou dál než k odhalení technických informací. Kam se však vytratila chuť nabídnout zákazníkovi malý příběh či zajímavé počtení, které ho zaujme a vyvolá v něm chuť si objednat?
Jako stroj bez duše
Texty většinou působí strojově, bez emocí či jakéhokoliv projevu náklonnosti. Majitelé takových stránek se domnívají, že když na zákazníka vychrlí ty nejhezčí slova a pár zajímavých přídavných jmen, tak mají vyhráno. Po několika měsících svého provozu se pak diví, že profit stagnuje nebo se naopak vůbec nenastartoval. Přestaňte své popisky publikovat a znovu si je přečtěte. Dokážou ve vás probudit zamyšlení, úsměv, zvídavost nebo chtíč? Říkáte, že nic? V tom případě svou situaci přehodnoťte, jelikož takový popisek nedokáže prodat ani teplé ponožky na zimu. Zavrhněte texty, které vypadají, jako když vyskákaly z automatu na slova a dejte jim životní jiskru.